Ungdomsseksjonen for øyeblikkelig hjelp og alvorlige spiseforstyrrelser

Vi tar i mot personer i alderen 0-18 år fra hele Vestre Vikens område med selvmordsproblematikk, akutt psykose og med alvorlig spiseforstyrrelse.

Les mer om Ungdomsseksjonen for øyeblikkelig hjelp og alvorlige spiseforstyrrelser

Ungdomsseksjonen for øyeblikkelig hjelp og alvorlige spiseforstyrrelser

Pasienter blir henvist til oss fra Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk i Bærum, Asker, Drammen, Kongsberg og Ringerike, eller fra en av de andre seksjonene i Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling.

Behandlingen hos oss skal så langt det er mulig gis i henhold til pasientens og familiens ønsker og valg.
Vi tilbyr arenafleksibel behandling (både hjemme, på skolen, på sykehuset og andre steder som vi avtaler) som alternativ til innleggelse, eller innleggelse når det er nødvendig.

Vi har et nært og godt samarbeid med somatisk Barne- og ungdomsavdeling på Drammen sykehus om pasienter som er innlagt med alvorlig spiseforstyrrelse.


Kontakt

Oppmøtested
Vi holder til i Valbrottveien 23 på Åssiden i Drammen. Henvendelse i resepsjonen rett innenfor hovedinngangen.
Telefon
Sentralbord: 03525 / Direkte: 32861950
mandag - fredag 08.00-15.30
E-post
Postadresse
Vestre Viken HF
Postboks 800
3004 Drammen
Valbrottveien 23, Drammen
Besøksadresse
Valbrottveien 23(Google maps)
3024 Drammen
Telefon
Sentralbord: 03525

Praktisk informasjon

Har du vært i utlandet?

​Har du arbeidet i helsevesenet eller mottatt helsehjelp utenfor Norden i løpet av det siste året? Det kan for eksempel være innleggelse på sykehus, omfattende poliklinisk behandling eller besøk hos tannlege. Da må fastlegen din teste deg for bakterier som er motstandsdyktige mot antibiotika (for eksempel MRSA). Be fastlegen sende deg prøvesvaret før timen hos oss og ta det med når du kommer på sykehuset.

Send oss klage/avvik, forbedringsforslag eller ros

Vi ønsker dine synspunkter og tilbakemeldinger på våre tjenester - enten du er pasient, pårørende eller helsepersonell.

Se hvordan du går frem for å klage, gi ros eller hjelpe oss å bli bedre

Sosiale medier - huskeregler

​Stadig flere pasienter og pårørende velger å dele sine opplevelser på sosiale medier og blogger. Stort sett er dette positivt, men vi håper du tar hensyn til andre pasienter og våre ansatte.

Huskeregler:

  • Ikke del informasjon om andre som det er sannsynlig
    at de selv ikke ville ha offentliggjort
  • Ikke publiser bilder eller identifiser andre uten at de
    har gitt tillatelse til det på forhånd
  • Hvis du er i tvil om noe er greit å skrive, ikke skriv det

Takk for at du tar hensyn!

Gi oss gjerne synspunkter på behandlingen og servicen du har fått.
Det kan du gjøre ved å gå til nettsiden vår om ris og ros. Tilbakemeldingene dine blir da formidlet til den eller de
det gjelder, og du kan få svar om hvordan saken er håndtert.

Fant du det du lette etter?
Vi trenger din hjelp for å forbedre nettsidene våre. Tilbakemeldingen din blir lest og håndtert, men vi får dessverre ikke besvart den. Husk å ikke sende personlig informasjon, for eksempel e-post, telefonnummer eller personnummer.