Døgnseksjonen, Bærum DPS

Vi er en åpen allmennpsykiatrisk døgnseksjon tilknyttet Bærum DPS. Vi tar imot pasienter med et bredt spekter av psykiatriske diagnoser. Alle innleggelser skjer på frivillig grunnlag.

For å få time hos oss må du ha henvisning fra fastlege, legevakt eller annet helsepersonell.

Les mer om Døgnseksjonen, Bærum DPS

Døgnseksjonen, Bærum DPS

Behandlingstilbudet vårt omfatter observasjon, utredning og behandling i form av individualterapi, medikasjon, miljøterapi, gruppebehandling, psykososiale tiltak og fysioterapi.

Behandlergruppen består av overleger, psykologspesialister, psykologer og leger i spesialisering.

Miljøpersonalet er tverrfaglig sammensatt med hovedvekt på spesialsykepleiere, sykepleiere og miljøterapeuter. Sosionom og fysioterapeut er knyttet til postene.

Vi legger vekt på samarbeid med pårørende og samhandling med kommunehelsetjenesten.

Seksjonen vår består av to poster med til sammen 18 senger (+ en seng for brukerstyrt innleggelse).

Kontaktinformasjon

Oppmøtested
Vi holder til i Dr. Høsts vei 35 på Gjettum.                                                    
Telefon
Sentralbord: 03525 / Direkte: 67 81 78 10
mandag - fredag 08.00-15.30
E-post
Postadresse

Vestre Viken HF
Postboks 800
3004 Drammen

Dr. Høsts vei
Besøksadresse
Dr. Høsts vei 35-39(Kart)
1346 Gjettum
Telefon
Sentralbord: 03525 ; Ekspedisjon: 67 81 78 10 ; Poliklinikk 3: 67 81 78 30 ; Døgnpost 2: 67 81 78 40 Døgnpost 3: 67 81 78 50 .

Praktisk informasjon

Hjelp oss å hindre smitte

Har du tidligere fått påvist antibiotikaresistente bakterier (MRSA, VRE, ESBL), må du gi oss beskjed. Har du arbeidet i helsetjenesten, fått tannbehandling eller behandling på legevakt eller sykehus utenfor Norden i løpet av de siste 12 månedene? Da må du be fastlegen din teste deg for bakterier som er motstandsdyktige mot antibiotika. Fastlegen vil sørge for at svaret kommer til sykehuset/behandlingsstedet.

Send oss klage/avvik, forbedringsforslag eller ros

Vi ønsker dine synspunkter og tilbakemeldinger på våre tjenester - enten du er pasient, pårørende eller helsepersonell.

Se hvordan du går frem for å klage, gi ros eller hjelpe oss å bli bedre

Sosiale medier - huskeregler

​Stadig flere pasienter og pårørende velger å dele sine opplevelser på sosiale medier og blogger. Stort sett er dette positivt, men vi håper du tar hensyn til andre pasienter og våre ansatte.

Huskeregler:

  • Ikke del informasjon om andre som det er sannsynlig at de selv ikke ville ha offentliggjort
  • Ikke publiser bilder eller identifiser andre uten at de har gitt tillatelse til det på forhånd
  • Hvis du er i tvil om noe er greit å skrive, ikke skriv det

Takk for at du tar hensyn!

Gi oss gjerne synspunkter på behandlingen og servicen du har fått.
Det kan du gjøre ved å gå til nettsiden vår om ris og ros. Tilbakemeldingene dine blir da formidlet til den eller de det gjelder, og du kan få svar om hvordan saken er håndtert.

Fant du det du lette etter?
Vi trenger din hjelp for å forbedre nettsidene våre. Tilbakemeldingen din blir lest og håndtert, men vi får dessverre ikke besvart den. Husk å ikke sende personlig informasjon, for eksempel e-post, telefonnummer eller personnummer.