Psykosepoliklinikken, Bærum DPS

Vi tilbyr pasientbehandling av voksne med alvorlig psykisk lidelse, som er ferdig førstegangsutredet og som har gjennomført første behandlingsfase.

Les mer om Psykosepoliklinikken, Bærum DPS

Psykosepoliklinikken, Bærum DPS

Vår målgruppe er pasienter som fortsatt har en betydelig funksjonsnedsettelse og som oftest trenger koordinert oppfølging fra psykisk helsevern og kommunehelsetjenesten. Dette inkluderer pasienter med betydelig funksjonsnedsettelse som følge av dobbeltdiagnoseproblematikk (alvorlig psykisk lidelse og rusproblematikk).

Vi har som målsetting å vedlikeholde eller øke funksjonsnivå og livskvalitet for pasientene, gjennom å tilby erfarings- og kunnskapsbasert behandling i samsvar med internasjonale og nasjonale retningslinjer.

Vi samhandler med kommunen, NAV og andre involverte aktører på en måte som skal gi en best mulig samlet tjeneste.

Vi overføre kompetanse via veiledning, og bistår samarbeidspartnere ved kompliserte vurderinger.

Vi fokusere på å begrense reinnleggelser i psykiatrisk sykehus, styrke brukermedvirkningen og bruk av pårørende som ressurs.

Vi bruker minst mulig tvang i behandlingen.

Kontaktinformasjon

Telefon
Direktetelefon: 67 81 43 00
mandag - fredag kl. 08:00–15:00
E-post
Postadresse

Vestre Viken HF
Postboks 800
3004 Drammen

Kredittkassegården i Sandvika
Besøksadresse
Rådmann Halmrasts vei 7(Kart)
1337 Sandvika
Telefon
67 81 43 00
mandag - fredag kl. 08:00–15:00

Praktisk informasjon

Hjelp oss å hindre smitte

Har du tidligere fått påvist antibiotikaresistente bakterier (MRSA, VRE, ESBL), må du gi oss beskjed. Har du arbeidet i helsetjenesten, fått tannbehandling eller behandling på legevakt eller sykehus utenfor Norden i løpet av de siste 12 månedene? Da må du be fastlegen din teste deg for bakterier som er motstandsdyktige mot antibiotika. Fastlegen vil sørge for at svaret kommer til sykehuset/behandlingsstedet.

Send oss klage/avvik, forbedringsforslag eller ros

Vi ønsker dine synspunkter og tilbakemeldinger på våre tjenester - enten du er pasient, pårørende eller helsepersonell.

Se hvordan du går frem for å klage, gi ros eller hjelpe oss å bli bedre

Sosiale medier - huskeregler

​Stadig flere pasienter og pårørende velger å dele sine opplevelser på sosiale medier og blogger. Stort sett er dette positivt, men vi håper du tar hensyn til andre pasienter og våre ansatte.

Huskeregler:

  • Ikke del informasjon om andre som det er sannsynlig at de selv ikke ville ha offentliggjort
  • Ikke publiser bilder eller identifiser andre uten at de har gitt tillatelse til det på forhånd
  • Hvis du er i tvil om noe er greit å skrive, ikke skriv det

Takk for at du tar hensyn!

Gi oss gjerne synspunkter på behandlingen og servicen du har fått.
Det kan du gjøre ved å gå til nettsiden vår om ris og ros. Tilbakemeldingene dine blir da formidlet til den eller de det gjelder, og du kan få svar om hvordan saken er håndtert.

Fant du det du lette etter?
Vi trenger din hjelp for å forbedre nettsidene våre. Tilbakemeldingen din blir lest og håndtert, men vi får dessverre ikke besvart den. Husk å ikke sende personlig informasjon, for eksempel e-post, telefonnummer eller personnummer.