Digital egenregistrering
Nå kan du enkelt registrere nødvendig informasjon om din helsetilstand digitalt. Det kan gi deg en mer fleksibel oppfølging, hvor du slipper å komme på sykehuset hvis det ikke er nødvendig. Du velger selv om du ønsker denne oppfølgingsformen.
Utfylling av pasientinformasjon
Vestre Viken benytter Digital egenregistrering for utfylling av pasientinformasjon. Dataene er klinisk nyttige og bidrar til forbedring av behandlingskvalitet. Dine besvarelser blir ivaretatt i henhold til lovpålagt personvern, blir overført til din journal, og brukes som forberedelse til timene. Logg inn under.
Digital egenregistrering
Før
Som en ordinær del av spesialisthelsetjenesten innhentes helseopplysninger. Hensikten er å fremskaffe informasjon for å best mulig tilpasse helsehjelpen. Som foreldre, annen pårørende eller lærer, kan du også ha blitt bedt om å fylle ut skjemaer. Av personvernhensyn gjøres mye av dette nå gjennom en sikker digital egenregistrering i systemet CheckWare. Enkelte helseopplysninger vil du som pasient fremdeles bli bedt om å besvare sammen med din behandler.
Enkelte ganger kan du bli bedt om å fylle ut skjema via Digital egenregistrering før behandlingsstart. I så tilfelle vil du bli informert om dette fra behandlingsstedet. Innlogging og fremgangsmåte vil være lik.
Ta kontakt med behandlingsstedet dersom du har spørsmål om Digital egenregistrering.
NB! Tidspunkt for når svarene vil bli gjennomgått varierer. Har du som pasient akutt hjelpebehov må du ta direkte kontakt med ditt behandlingssted eller din fastlege innenfor arbeidstid og legevakt ved kveldstid og helger.
Under
Du vil få beskjed fra ditt behandlingssted eller behandler dersom du skal bruke Digital egenregistrering mens du utredes eller mottar behandling i spesialisthelsetjenesten. Som forelder, annen pårørende eller lærer, kan du også bli bedt om å fylle ut skjemaer. For spørsmål til selve innloggingen – se: «Om digital egenregistrering» på denne nettsiden.
NB! Tidspunkt for når svarene vil bli gjennomgått varierer. Har du som pasient akutt hjelpebehov må du ta direkte kontakt med ditt behandlingssted eller din fastlege innenfor arbeidstid og legevakt ved kveldstid og helger.
Etter
For å sikre kvalitet i vårt behandlingstilbud, vil du noen ganger bli bedt om å fylle ut Digital egenregistrering i en periode etter at behandlingsforløpet er avsluttet. Dersom det er tilfelle, vil du bli informert om det fra behandlingsstedet. Ta kontakt med behandlingsstedet dersom du har spørsmål til dette.