Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Dialog via Helsenorge.no

Du som får innkallingsbrev på helsenorge.no, kan nå sende beskjed direkte til avdelingen hvis du trenger et nytt tidspunkt for timen.

Kommunikasjonsavdelingen
Publisert 29.10.2021
Sist oppdatert 04.07.2023

​Tjenesten betyr at du i stedet for å ringe, kan gi beskjed til sykehuset digitalt hvis du trenger å endre tidspunkt.

- Den nye tjenesten vil gjøre det enklere for pasienter som slipper å vente i telefonkø og sannsynligvis også for helsepersonell når administrasjonen av timer blir forenklet, sier medisinsk direktør Halfdan Aass.
Men vi ønsker selvsagt at så mange som mulig skal komme til timen de er satt opp til i utgangspunktet, sier han.

Du får denne muligheten når du åpner innkallingsbrevet i din innboks på helsenorge.no, der du har tilgang til en svarknapp, og bruker denne for å gi beskjed om at oppsatt tid ikke passer. Du vil da få et nytt digitalt brev med ny time. 

Husk å avbestille senest 24 timer før oppsatt tidspunkt for å unngå gebyr.
Har du time på en mandag må du, gi beskjed fredagen før.

Aass er tilfreds med at tjenesten blir et «døgnåpent» tilbud via helsenorge.no:
– For pasienten er det jo bedre med en 24-timers service der de når som helst kan gi beskjed til oss, enn å måtte ringe innenfor oppsatte telefontider.

Sikker kanal for kontakt med sykehuset
Tjenesten er for alle over 16 år som har en bruker og samtykket til full tilgang på helsenorge.no. Du kan se dialogen i ditt personlige helsearkiv på helsenorge.no og i dokumentoversikten i Pasientjournal.

Hvis du får brevet til en annen elektronisk postkasse, eller tilsendt på papir, må du fortsatt ringe hvis du trenger å endre tidspunkt for time.