Pasientsikkerhetsuka
Vestre Vikens ansatte arbeider med pasientsikkerhet og kvalitet gjennom hele året. Pasientsikkerhetsuka er en uke hvor arbeidet med pasientsikkerhet blir vist fram og delt med kolleger og andre interesserte for å spre ideer og inspirasjon om hvordan arbeide konkret med pasientsikkerhet.
Hensikten med Pasientsikkerhetsuka er å øke dialog og åpenhet om pasientsikkerhet, og spre informasjon om hvordan vi arbeider med dette. Pasientsikkerhet skal være tilstede i de ansattes bevissthet hele tiden, men i denne uka er det ekstra oppmerksomhet på dette.
Pasientsikkerhetsuka 2024
Pasientsikkerhetsuka 2024 arrangeres i uke 38, 16 - 20 september
Pasientsikkerhetsdagen 2024 - Itryggehender (itryggehender24-7.no)
Her finner du program og mer informasjon om pasientsikkerhetsuka som arrangeres av Helse Sør-Øst
Vestre Viken er sterkt til stede i programmet til HSØ.
Programmet er delt i 5 bolker:
Mandag 16.09.2024 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
10:00-14:00 Ortopedisk avd. Utenfor kantinen Forskningsavdelingen
|
Mobil pasientsikkerhetstralle |
Pasienter, pårørende og medarbeidere kan svare på spørsmål om pasientsikkerhet |
09:30-15:30 Auditoriet |
Åpner auditoriet for Helse Sør-Øst digitalt program (Ta med matpakke)
|
|
Tirsdag 17.09.2024 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
10:00- 14:00 Kirurgisk avd. Utenfor kantinen AIO
|
Mobil pasientsikkerhetstralle |
Pasienter, pårørende og medarbeidere kan svare på spørsmål om pasientsikkerhet |
Onsdag 18.09.2024 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
10:00-14:00 Medisinsk avd. Utenfor kantinen Gyn/føde/plastikk
|
Mobil pasientsikkerhetstralle |
Pasienter, pårørende og medarbeidere kan svare på spørsmål om pasientsikkerhet |
11:30-14:00 Auditoriet
|
Workshop «Meningsfull tjenestedesign».
Faglig påfyll for veiledere, agenter og andre som er interessert i forbedringsarbeid og tjenesteutvikling.
Tema: Tjenestedesign Brukerinvolvering Innføring av digital hjemmeoppfølging |
Påmelding via Forms: Påmelding til workshop i tjenestedesign og brukermedvirkning 18. september (office.com)
|
Torsdag 19.09.2024 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
08:30-09:30 Dialyseseksjonen |
Pasientsikkerhetsvisitt DIALYSEN med Administrerende direktør
|
|
09:45-10:45 Føden
|
Pasientsikkerhetsvisitt FØDEN med Administrerende direktør |
|
11.00-12.00 Pasientsikkerhetsvisitt KMD mikrobiologi |
Pasientsikkerhetsvisitt KMD/Lab. med Administrerende direktør
|
|
12.00-13:00 ADM Møterom |
Pause |
|
13:00-13:15 Kontorlandskap 2. etg
|
Kapasitetsstyringsmøte
|
|
13:15– 14:00 Auditoriet/korridor |
Postervandring
|
|
15:00 – 16:00 ADM møterom |
Samtale med fagutviklingspersonell
|
|
16:45-17:15
|
Kveldsvandring med KMD/Bilde |
|
18:00-20:15 Auditoriet |
BS Forskningsdagene 2024. Utdeling av Formidlingsprisen 2024
|
Se eget program fra Forskningsavdelingen Kom og hør om spennende forskning ved Bærum sykehus - Vestre Viken HF |
Fredag 20.09.2024 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
8:00 - 8:30 Auditoriet
|
Forskningsdagene - speed updates
|
Eget program fra Forskningsavdelingen |
Mandag 16.09. |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
09:30-15:30 |
HSØ Digitalt Fellesarrangement Enkeltsendinger Aktuelt for alle ansatte |
NB! PÅMELDING. Man kan melde seg på deler eller hele sendingen. Pasientsikkerhet - viktig for deg, viktig for oss - Helse Sør-Øst RHF (helse-sorost.no)
|
Kl. 13.00 - 14.00 Sted: Auditoriet, Drammen Sykehus |
Helselogistikk Aktuelt for alle ansatte (Deltagelse bør prioriteres av fagutviklingssykepleiere, avdelingssykepleiere og kontorledere)
|
Informasjon / Spørsmål & Svar
Åpent for alle (Egen innkalling på e post til fagutviklingssykepleiere og avdelingssykepleiere – svar på den dagen du kan) |
Kl. 14.00 - 15.00 Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus
|
Forbedringspoliklinikk Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider |
Send timebestilling på epost til kristine.delemos@vestreviken.no |
Hele dagen Sted: Digitalt |
QUIZ Aktuelt for alle ansatte |
Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta |
Hele dagen Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer
|
Posterutstilling Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus Alle ansatte |
|
Tirsdag 17.09. |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Kl. 08:40-08:50 Sted: Personalrommet v/ Heis A, 9. etg. |
Kapasitetsmøte Aktuelt for ordinære deltakere fra MED/NRH/AKU |
Adm.dir. deltar i kapasitetsmøte |
Kl. 09.00- 10.00 Sted: Barselavdelingen 3 etg heis A, Seksjonsleders kontor |
Pasientsikkerhetsvisitt Gyn- føde Barsel sengepost
|
Adm.dir. deltar |
Kl. 10.15- 11.15 Sted: Møterom A 14 et. |
Pasientsikkerhetsvisitt Barne- og ungdomsseksjonen |
|
Kl. 12.00-13.00 Sted: Teams |
Helselogistikk Aktuelt for alle ansatte
(Deltagelse bør prioriteres av fagutviklingssykepleiere, avdelingssykepleiere og kontorledere)
|
Informasjon / Spørsmål &Svar Åpnet for alle
Egen innkalling på epost til fagutviklingssykepleiere og avdelingssykepleiere – svar på den dagen du kan. |
Kl. 13.30-15.00 Sted: Møterom A, BUA, 14. Etg. |
Samtale med fagutviklingspersonell Aktuelt for inviterte |
Adm.dir. har dialog med fagutviklingspersonell, invitasjon kommer på epost |
Hele dagen Sted: Digitalt |
QUIZ Aktuelt for alle ansatte |
Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta |
Hele dagen Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer
|
Posterutstilling Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus Alle ansatte |
|
Onsdag 18.09. |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Kl. 14.00 - 15.00 Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus
|
Forbedringspoliklinikk Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider |
Send timebestilling på epost til kristine.delemos@vestreviken.no |
Hele dagen Sted: Digitalt |
QUIZ Aktuelt for alle ansatte |
Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta |
Hele dagen Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer
|
Posterutstilling Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus Alle ansatte |
|
Torsdag 19.09. |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Kl. 14.00 - 15.00 Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus
|
Forbedringspoliklinikk Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider |
Send timebestilling på epost til kristine.delemos@vestreviken.no |
Hele dagen Sted: Digitalt |
QUIZ Aktuelt for alle ansatte |
Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta. |
Hele dagen Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer
|
Posterutstilling Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus Alle ansatte |
|
Fredag 20.09. |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Kl. 14.00 - 15.00 Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus
|
Forbedringspoliklinikk Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider |
Send timebestilling på epost til kristine.delemos@vestreviken.no |
Kl. 12.00 Sted: Digitalt |
QUIZ – Vinner annonseres! Aktuelt for alle ansatte |
Vinner annonseres på infoskjermer og per epost |
Hele dagen Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer
|
Posterutstilling Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus Alle ansatte |
|
Se program din stedlige klinikk, se også program HSØ.
Se program din stedlige klinikk, se også program HSØ.
Se program din stedlige klinikk, se også program HSØ.
Mandag 16.9 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
11.15-12.00 Kongsberg DPS
|
Foredrag: Erfaringer fra arbeidet med digital hjemmeoppfølging (DHO) i PHR v/Hedda Hellkås, klinikkstab PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved KDPS |
14.30-15.15 Drammen DPS
|
Foredrag: Hva er selvforstyrrelser? Om viktigheten av å identifisere risiko for utvikling av alvorlig psykisk lidelse v/ Lise Baklund, FoU PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikken Konnerud, DDPS |
Tirsdag 17.9 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
12.00-12.45 Drammen DPS |
Foredrag: De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR. |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikken sentrum 1 og 2, DDPS |
14.00-15.00 Blakstad sykehus |
Foredrag: De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR. |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved Blakstad |
Onsdag 18.9 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
08.30-09.30 Drammen DPS
|
Foredrag: Hvordan bedre systematikk og kvalitet i pårørendesamarbeidet i tråd med de nasjonale retningslinjene, og hvilken effekt kan pasienter og pårørende få av dette? v/ Irene Norheim, FoU PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikken sentrum 3, DDPS |
09.00-09.45 Kongsberg DPS
|
Foredrag: De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR. |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved KDPS |
13.30-14.30 Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA) |
Foredrag: Erfaringer fra arbeidet med digital hjemmeoppfølging (DHO) i PHR v/Hedda Hellkås, klinikkstab PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved BUPA Spesialpoliklinikken |
14.00-15.00 Blakstad sykehus
|
Foredrag: Veiviser i systematisk pårørendesamarbeid v/ Mia Iversen og Hilde N. Nymoen, FoU PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved Blakstad |
Torsdag 19.9 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
09.00-10.00 Asker DPS |
Foredrag: De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR. |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved døgnseksjon/FACT ADPS |
14.00-14.45 Drammen DPS |
Foredrag: Hva er selvforstyrrelser? Om viktigheten av å identifisere risiko for utvikling av alvorlig psykisk lidelse v/ Lise Baklund, FoU PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved døgnenheten Konnerud, DDPS |
14.00-15.00 Blakstad sykehus |
Foredrag: De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR. |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved Blakstad |
Hele dagen - Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA) |
Oppstart av læringsnettverk i kontinuerlig forbedring kull 5 - MasterClass |
Eget opplegg for BUPA |
Fredag 20.9 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
08.30-09.30 Bærum DPS |
Foredrag: Veiviser i systematisk pårørendesamarbeid v/ Mia Iversen og Hilde N. Nymoen, FoU PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikk 4, BDPS |
08.30-09.30 Bærum DPS |
Foredrag: Hva er selvforstyrrelser? Om viktigheten av å identifisere risiko for utvikling av alvorlig psykisk lidelse v/ Lise Baklund, FoU PHR |
Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikk 1, BDPS |
09.00-13.00 Bærum DPS |
Pasientsikkerhetsvisitter med administrerende direktør, etterfulgt av faglig opplegg «Pasientsikkerhet - viktig for deg – viktig for oss»
|
Eget opplegg på Bærum DPS, Dr. Høstsvei
|
Mandag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Refleksjons spørsmål deles på Informasjonsskjermer hele uken- nytt spørsmål hver dag |
Pasientsikkerhet – hva betyr det for min seksjon Målgruppe: Alle ansatte |
|
Quiz med spørsmål relatert til Pasientsikkerhet- ved Forms hele uken |
Pasientsikkerhet Målgruppe: Alle ansatte |
|
Tirsdag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
1200-1400- Auditoriet |
Kontinuerlig forbedring- ved team kont.forbedring i VV Målgruppe: Fagutviklere og ressurspersoner ved KS
|
|
1400-1445-Auditoriet
|
Råbra- presentasjon av 2 gode erfaringsområder- deretter hvordan komme i gang? Målgruppe- alle ansatte |
|
Onsdag – KS sin markeringsdag og da AD kommer kl. 1200 |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
1200-1300 – Auditoriet |
Pasientsikkerhetsvisitt (PSV)- SDI og Intensiv |
|
1300-1400-Auditoriet |
PSV- Akuttmottak |
|
1400-1415-Glassgangen 3 etg. |
Koordineringsmøte |
|
1430-1530- Auditoriet/vaktrom |
PSV Eiendomsdrift |
|
1540-1650- Auditoriet |
Dialogmøte mellom AD og Fagutviklerne |
|
Program slutt.
|
|
|
Kl.10:00-14:00 Kafeteriaen |
Brukerutvalget har stand i kafeteriaen- målgruppe pasienter og pårørende |
|
10:00-14:00 Kafeteriaen |
Klinisk etikk komite har stand – målgruppe ansatte, pasienter og pårørende |
|
Torsdag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Hele dagen- Ute på seksjoner ved KS
|
|
Korte presentasjon ved de mest relevante seksjoner relatert til tema |
10:00-14:00 Kafeteriaen |
Klinisk etikk komite har stand -målgruppe pasienter og pårørende |
|
Fredag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
Hele dagen- Ute på flere seksjoner ved KS |
KOLS forsterket oppfølgning Oppgavedeling ved Sengepost A Logistikkarbeider på Operasjon Ortogeriatri etablering ved KS |
Korte presentasjon ved de mest relevante seksjoner relatert til tema |
Grunnleggende kurs i hjerte-lungeredning (HLR) med hjertestarter
I Pasientsikkerhetsuka får ansatte i G32 mulighet til å få opplæring i Hjerte-lungeredning med bruk av hjertestarter. Påmelding i Læringsportalen – «Førstemann til mølla»!
Lenke: Grunnleggende kurs i hjerte-lungeredning (HLR) med hjertestarter
Instruktør: Patrick Wiberg, jobber 50% + 50% som paramedic og med kompetanse/ opplæring i Prehospital Klinikk
Målgruppe: ansatte i administrasjonen i Grønland 32.
Forberedelse: en fordel å ha vært gjennom elærings-kurset: GHLR – Norsk grunnkurs i hjerte- lungeredning med bruk av hjertestarter for lekfolk
Onsdag 18. september
- Klokken 08.00- 10.00, sted Møterom Kolsås 1 og 2, 6 plasser (evt. 6 plasser på venteliste)
- Klokken 10.30- 12.30, sted Møterom Kolsås 1 og 2, 6 plasser (evt. 6 plasser på venteliste)
- Klokken 13.00- 15.00, sted Møterom Kolsås 1 og 2, 6 plasser (evt. 6 plasser på venteliste)
Fredag 20.september
- Klokken 08.00- 10.00, sted Møterom Hallingskarvet, 12 plasser
- Klokken 10.30- 12.30, sted Møterom Hallingskarvet, 12 plasser
- Klokken 13.00- 15.00, sted Møterom Hallingskarvet, 12 plasser
Etter endt kurs bør deltagerne være i stand til å:
- Vurdere normal pust og legge personen i stabilt sideleie
- Kunne forstå at noen er livløs og varse 1-1-3
- Utføre HLR alene
- Utføre HLR og bruke hjertestarter sammen med en medhjelper
- Kunne ivareta pasient og medhjelpers sikkerhet ved bruk av en hjertestarter
Spørsmål: ta kontakt med Solveig R. Tørstad solveig.torstad@vestreviken.no eller Hanne.Haugann.Juritzen@vestreviken.no
Mandag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
8:30 – 9:30 Sted: Møterom I3
|
Pasientsikkerhetsvisitt 3. etasje sengetun. Lisbeth Sommervoll, administrerende direktør og hennes team møter ansatte til samtale om pasientsikkerhet. Målgruppe: Tverrfaglig gruppe av ansatte i 3. etasje. |
Samtale Påmelding via nærmeste leder.
|
9:45 – 11:00 Sted: Møterom I3
|
Fagsamtale. Lisbeth Sommervoll, administrerende direktør og hennes team møter fagsykepleiere til samtale om pasientsikkerhet. Målgruppe: Fagsykepleiere på sengetun. |
Samtale Tema: Generalisering vs spesialisering, standardisering (prosedyrer), teamledelse |
10:00 – 14.00 ca Sted: Glassgangen
|
Stand med presentasjon av SIM-arbeid. SIM-koordinator med team viser fram simuleringsarbeidet på RS. Film og demonstrasjon. |
|
12:00 – 13:00 Sted: Møterom I3
|
Pasientsikkerhetsvisitt 4. etasje sengetun. Anders Debes, fagdirektør medisin og helsefag og hans team møter ansatte til samtale om pasientsikkerhet. Målgruppe: Tverrfaglig gruppe av ansatte i 4. etasje. |
Samtale Påmelding via nærmeste leder. |
14:00 – 14:30 Sted: Møterom ledelsen
|
Kapasitetsmøte. Anders Debes, fagdirektør medisin og helsefag og hans team deltar. Målgruppe: Avdelingssykepleiere |
|
14:30 – 15.00 Sted: 3. etasje |
SIM-øvelse 3. etasje Målgruppe: Tverrfaglig gruppe ansatte 3. etg |
|
10:00 – 15:00 Sted: Poliklinikk med mer |
"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. |
|
00.01 – 24:00 Sted: Glassgangen |
Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider |
Tirsdag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
8:00 – 15:00 Sted: rundt om på huset RS |
Metavision/DIPS Arena brukerstøtte ved Sonja Simonsen. Målgruppe: Ansatte RS |
Deltar på møter etter invitasjon eller gir veiledning 1-1. |
8:00 – 15:00 Sted: rundt om på huset RS (5-10 minutter)
|
Drop in kort presentasjon av to, tre forbedringsprosjekter Målgruppe: Ansatte RS |
Deltar på møter etter invitasjon eller ad hoc. Prosjekter: Resultater antibiotika «Start smart» (Antibiotikateam) og «Oppgavedeling» samt «24/7» (3. etg)
Ta kontakt med Caroline Hvitmyhr eller Kristin Berge for avtale om dere ønsker de skal komme spesifikk tid. Går ellers rundt. |
10:00 – 15:00 Sted: Poliklinikk med mer |
"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende |
|
00.01 – 24:00 Sted: Glassgangen |
Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider |
Onsdag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
10:00 – 15:00 Sted: Poliklinikk med mer |
"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. |
|
00.01 – 24:00 Sted: Glassgangen |
Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider |
Torsdag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
8:15 – 09:00 Sted: Møterom legevakt eller JOIN |
Om pasientsikkerhet. Er pasientene trygge på Ringerike sykehus? Ved pasientombud Buskerud, Anne-Lise Arnesen Målgruppe: Alle leger på RS samt andre ansatte |
Bare møt opp, ingen påmelding.
For HSS og andre som vil følge foredraget via nett: JOIN join.nhn.no nr 91340080 |
9:00 – 11.30 og 13.00 – 14.00 Sted: Møterom I4 |
Workshop Kontinuerlig forbedring/ Forbedringspoliklinikk. Målgruppe: Ansatte som er opptatt av kontinuerlig forbedring |
Mulighet for å få 1-1 veiledning på forbedringsarbeid eller hjelp til å tenke forbedring på egen enhet. Timebestilling via hilde.eriksen.braten@vestreviken.no |
12.00 - 13.00 Sted: Møterom Kvinne/Barn
|
Kræsjkurs i målinger og bruk av verktøyet Life QI. Målgruppe: Forbedringsagenter, veiledere og andre som skal gjennomføre forbedringsarbeid/-prosjekter |
Ved Rune Tufte og Trude Irene Gusgaard fra team Kontinuerlig forbedring i VV. Påmelding via Outlook eller bare møt opp |
9:00 – 15:00 ca Sted: etter avtale, HSS |
Metavision/DIPS Arena brukerstøtte på HSS. Undervisning og veiledning. Målgruppe: Ansatte HSS |
Kontaktperson Marit Øen Li |
10:00 – 15:00 Sted: Poliklinikk med mer |
"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. |
|
00.01 – 24:00 Sted: Glassgangen |
Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider |
Fredag |
||
Klokkeslett og sted |
Tema og målgruppe |
Praktisk informasjon |
9:00 – 15:00 ca Sted: etter avtale, HSS |
Metavision/DIPS Arena brukerstøtte på HSS. Undervisning og veiledning. Målgruppe: Ansatte HSS |
Kontaktperson Marit Øen Li |
10:00 – 15:00 Sted: Poliklinikk med mer |
"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. |
- Aktivitet under dialysen (BS MED).pdf
- Digital kontroll hos sykepleier - videokonsultasjon (BS KIR POL).pdf
- EWS-føring av intensivpasienter over 18 år som overflyttes sengepost (DS - INT).pdf
- Fødesimulering i team (RS KIR FØBA).pdf
- Forbedringsarbeid kols (KS).pdf
- Poster Ikke stikk meg uten grunn (KMD BILDE-BS).pdf
- Økt kvalitet på saksbehandling i pasientrelaterte saker ved bruk av hendelsesgjennomgang(PHT).pdf
- Oppgavedeling (DS NRH).pdf
- NRS før og etter opioider ved behov (BS KIR).pdf
- Bedre akuttforløp (PHR KDPS).pdf
- Likeverdig opplæring til pasienter og pårørende (MOH).pdf
- Håndtering av henvendelser til Kreftseksjonen (BS KIR).pdf
- DS GYNFØDE_Kristina Halvorsen_Poster kull 5.pdf
- Bedre kvalitet i eHåndbok (PHR).pdf
- Arbeidsflyt på makrobeskjæring (KMD).pdf
- TimeOut - for god og tverrfaglig håndtering av protrahert fødselsforløp (BS FODEGYN).pdf
- AHLR simulering med skåring (PHT).pdf
- Vedlikehold av kompetanse på intervensjonslab - forbedringsarbeid (KMD BILDE-BS).pdf
- Start smart - Kvalitetsforbedringsprosjekt om antibiotikabruk i akuttmottaket (RS MED ABteam).pdf
- Ruskartlegging (PHR DDPS).pdf
- AHLR barn (RS KIR).pdf
- Polyppkonferansen i Helse Sør-Øst (BS MED).pdf
- Redusere antall fall hos inneliggende pasienter (DS MED).pdf
- Raskere inkludering i pakkeforløp kreft for pasienter med ny henvisning til spesialisthelsetjenesten (RS KIR 2.etg).pdf
- Forslag til fagprosedyre for operasjonssykepleierens ansvar (BS AIO 2PP).pdf
- Håndtering av henvendelser til Kreftseksjonen (BS MED).pdf
- Pasientinformasjon (RS KIR Dagkir).pdf
- Pasientforløp for kvinner med gynekologisk kreftsykdom (DS MED GYN).pdf
- Henvisninger til tverrfaglige grupper (BS MED).pdf
- Psykososial kalender-Hvordan har vi det på jobb-Hvilken betydning har det (RS KIR AKU).pdf
- Oppgavedeling (DS NRH KF).pdf
- Innføring av etikettskriver til infusjonslapper (BS MED).pdf
- Økt kvalitet på saksbehandling i pasientrelaterte saker ved bruk av hendelsesgjennomgang (PHT AMB HMS).pdf
- Kontinuerlig forbedringsprosjekt ved DK, Bærum sykehus (BS KIR DKI).pdf
- Manglede oppmøte blant førstegangsgivere (KMD LAB-BLB-BS).pdf
- NRS før og etter opioider ved behov (BS KIR K2).pdf
- Øke kompetansen på avansert hjerte- og lungeredning (AHLR) til barn hos sykepleiere i akuttmottaket (RS KIR AKU).pdf
- Prosjekt CAD-score (Acarix) – diagnostisk avklaring av brystsmertepasienten (RS MED).pdf
- Ikke stikk meg uten grunn (KMD LAB-MBK-BS).pdf
- Konvertering av papirskjema til elektronisk arbeidsskjema på medisinsk dagbehandling (RS MED).pdf
- Organisering av felles arbeidsoppgaver – forbedringsarbeid (PHR BDPS).pdf
- Pasientforløp for kvinner med gynekologisk kreftsykdom (DS MED).pdf
- Sammenheng mellom årsak og tiltak i Synergi(Stab MOH).pdf
Pasientsikkerhetsuka er en arena for å dele erfaringer og kunnskap som andre kan ha nytte av.
Du inviteres til å presentere poster i Vestre Viken sin Pasientsikkerhetsuke 2024. Presentasjonen er digital, og enkelte klinikker inviterer også til fysisk posterutstilling. Noen bidragsytere kan bli forespurt om å dele kunnskap som faglig fremlegg.
Hvis du har et arbeid du vil formidle til kolleger, send informasjon om din deltagelse til din lokale representant i arbeidsgruppa Pasientsikkerhetsuka 2024, senest 1. august
Informasjonen må inneholde:
- Personalia – navn, stilling, arbeidssted (seksjon, klinikk)
- Tittel på arbeidet
- Kort tekst/ «teaser» som kan legges på nettside for å presentere poster. Beskriver kort hva arbeidet handler og inkluder resultater.
- Om ønskelig kan abstraktmal benyttes – se nederst denne siden
Frist for innsending av ferdig poster er 15 august 2024.
Poster skal være i stående format.
Vestre Viken har sendt inn faglige bidrag til åpningsprogrammet i HSØ.
Klinikk | Representant | |
BS | Kristin Jannicke Pedersen | Kristin.jannicke.pedersen@vestreviken.no |
DS | Kristine Beate T. Delemos | Kristine.DeLemos@vestreviken.no |
KS | Knut Runar Knutsen | Bsknur@vestreviken.no |
KIS | Eva Syvertsem | Eva.syvertsen@vestreviken.no |
KMD | Siri J. Hafkjold | Siri.hafskjold@vestreviken.no |
PHR | Kirsten Sæbøe Nystuen | Kirsten.saeboe.nystuen@vestreviken.no |
PHT | Frode Møller Olufsen | Froolu@vestreviken.no |
RS | Hilde Eriksen Bråten | Hilde.eriksen.bråten@vestreviken.no |
Innhold i mail: Beskriv ditt arbeide med bakgrunn for arbeidet, oppstart, metodikk, resultater m.m. Benytt gjerne vedlagt abstrakt mal