Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Pasientsikkerhetsuka

Vestre Vikens ansatte arbeider med pasientsikkerhet og kvalitet gjennom hele året. Pasientsikkerhetsuka er en uke hvor arbeidet med pasientsikkerhet blir vist fram og delt med kolleger og andre interesserte for å spre ideer og inspirasjon om hvordan arbeide konkret med pasientsikkerhet.

Hensikten med Pasientsikkerhetsuka er å øke dialog og åpenhet om pasientsikkerhet, og spre informasjon om hvordan vi arbeider med dette. Pasie​ntsikkerhet skal være tilstede i de ansatt​​es bevissthet hele tiden, men i denne uka er det ekstra oppmerksomhet på dette.
 

​Pasientsikkerhetsuka 2024​

Pasientsikkerhetsuka 2024 arrangeres i uke 38, 16 - 20 september

Pasientsikkerhetsdagen 2024 - Itryggehender (itryggehender24-7.no)

Her finner du program og mer informasjon om pasientsikkerhetsuka som arrangeres av Helse Sør-Øst 

 

Vestre Viken er sterkt til stede i programmet til HSØ. 

Programmet er delt i 5 bolker: 

En collage av en kvinne
I bolken Toppleders rolle i pasientsikkerhetsarbeidet holder Lisbeth Sommervoll, Åse Lexberg og Ida W. Rømuld foredraget; Kvalitet først: Proaktiv, helhetlig og integrert virksomhetsstyring  -hvordan få det til?​ De beskriver hvordan Vestre Viken jobber med å forbedre virksomhetsstyringen, ventetidsløftet brukes som case.
En mann med skjegg og briller
I bolken om Ny teknologi snakker Joachim Thorkildsen og Jon Haakon Malmer- Høvik om Pasientsikkerhet og kunstig intelligens​ - Muligheter og utfordringer.​ KI er et så potent verktøy at vi er forpliktet til å ta det i bruk, og vi har et stort ansvar for å ivareta pasientsikkerhet og kvalitet.

Det er to bolker om Nye måter å jobbe på.

Psykisk helse og rus er til stede med foredraget: Erfaringsspesialist i FACT - Døråpner og håpsbærer. Foredraget viser det viktige arbeidet erfaringsspesialistene gjør i FACT-teamene, og betydningen det har for pasienter og pårørende​.

Dagen avsluttes med utdeling av forbedringspriser

En collage av mennesker

Det er flere bidragsytere:

Ola Heiene Fauske, erfaringsspesialist i FACT Ringerike​
Lone Rognlien, erfaringsspesialist i FACT Kongsberg
Bente Solbakken, seksjonsleder i FACT ADPS 
Mari Dahl Røilid, spesialkonsulent FOU avdelingen

Mandag 16.09.2024 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

10:00-14:00  

Ortopedisk avd. 

Utenfor kantinen 

Forskningsavdelingen 

 

Mobil pasientsikkerhetstralle 

Pasienter, pårørende og medarbeidere kan svare på spørsmål om pasientsikkerhet 

09:30-15:30 

Auditoriet 

Åpner auditoriet for Helse Sør-Øst digitalt program 

(Ta med matpakke) 

 

 

 

 

Tirsdag 17.09.2024 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

10:00- 14:00  

Kirurgisk avd. 

Utenfor kantinen 

AIO 

 

Mobil pasientsikkerhetstralle 

Pasienter, pårørende og medarbeidere kan svare på spørsmål om pasientsikkerhet 

 

Onsdag 18.09.2024

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

10:00-14:00

Medisinsk avd.

Utenfor kantinen

Gyn/føde/plastikk

 

Mobil pasientsikkerhetstralle

Pasienter, pårørende og medarbeidere kan svare på spørsmål om pasientsikkerhet

11:30-14:00

Auditoriet

 

Workshop

«Meningsfull tjenestedesign».

 

Faglig påfyll for veiledere, agenter og andre som er interessert i forbedringsarbeid og tjenesteutvikling.

 

Tema:

Tjenestedesign

Brukerinvolvering

Innføring av digital hjemmeoppfølging

Påmelding via Forms: Påmelding til workshop i tjenestedesign og brukermedvirkning 18. september (office.com)

 

 

 

Torsdag 19.09.2024

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

08:30-09:30

Dialyse​seksjonen

Pasientsikkerhetsvisitt DIALYSEN med Administrerende direktør

 

 

09:45-10:45 Føden

 

Pasientsikkerhetsvisitt FØDEN med Administrerende direktør

 

11.00-12.00

Pasientsikkerhetsvisitt KMD

mikrobiologi

Pasientsikkerhetsvisitt KMD/Lab. med Administrerende direktør

 

 

12.00-13:00

ADM Møterom

Pause

 

13:00-13:15

Kontorlandskap 2. etg

 

Kapasitetsstyringsmøte

 

 

 

 

13:15– 14:00

Auditoriet/korridor

Postervandring​

 

 

15:00 – 16:00

ADM møterom

Samtale med fagutviklingspersonell 

 

 

16:45-17:15

 

Kveldsvandring med KMD/Bilde

 

18:00-20:15​

Auditoriet

BS Forskningsdagene 2024.​

Utdeling av Formidlingsprisen 2024

 

Se eget program fra Forskningsavdelingen

Kom og hør om spennende forskning ved Bærum sykehus - Vestre Viken HF 

 

Fredag 20.09.2024

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

8:00 - 8:30

Auditoriet

 

​​Forskningsdagene​​

 - speed updates​​

 

Eget program fra Forskningsavdelingen

 

 

 

 

Mandag 16.09.

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

09:30-15:30

HSØ Digitalt Fellesarrangement

Enkeltsendinger

Aktuelt for alle ansatte

NB! PÅMELDING. Man kan melde seg på deler eller hele sendingen.

Pasientsikkerhet - viktig for deg, viktig for oss - Helse Sør-Øst RHF (helse-sorost.no)

 

Kl. 13.00 - 14.00

Sted: Auditoriet, Drammen Sykehus

Helselogistikk

Aktuelt for alle ansatte

(Deltagelse bør prioriteres av fagutviklingssykepleiere, avdelingssykepleiere og kontorledere)

 

 

 

Informasjon / Spørsmål & Svar

 

Åpent for alle

(Egen innkalling på e post til fagutviklingssykepleiere og avdelingssykepleiere – svar på den dagen du kan)

Kl. 14.00 - 15.00

Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus

 

Forbedringspoliklinikk

Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider

Send timebestilling på epost til   kristine.delemos@vestreviken.no  

Hele dagen

Sted: Digitalt

QUIZ

Aktuelt for alle ansatte

Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta

Hele dagen

Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer

 

 

Posterutstilling 

Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus

Alle ansatte

 

 

 

Tirsdag 17.09.

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

Kl. 08:40-08:50

Sted: Personalrommet v/ Heis A, 9. etg.

Kapasitetsmøte

Aktuelt for ordinære deltakere fra MED/NRH/AKU

Adm.dir. deltar i kapasitetsmøte

Kl. 09.00- 10.00

Sted: Barselavdelingen 3 etg heis A, Seksjonsleders kontor

Pasientsikkerhetsvisitt

Gyn- føde Barsel sengepost

 

Adm.dir. deltar

Kl. 10.15- 11.15

Sted: Møterom A 14 et.

Pasientsikkerhetsvisitt

Barne- og ungdomsseksjonen

 

Kl. 12.00-13.00

Sted: Teams

Helselogistikk Aktuelt for alle ansatte

 

(Deltagelse bør prioriteres av fagutviklingssykepleiere, avdelingssykepleiere og kontorledere)

 

Informasjon / Spørsmål &Svar

Åpnet for alle

Lenke til TEAMS 

 

Egen innkalling på epost til fagutviklingssykepleiere og avdelingssykepleiere – svar på den dagen du kan.

Kl. 13.30-15.00

Sted: Møterom A, BUA, 14. Etg.

Samtale med fagutviklingspersonell

Aktuelt for inviterte

Adm.dir. har dialog med fagutviklingspersonell, invitasjon kommer på epost

Hele dagen

Sted: Digitalt

QUIZ

Aktuelt for alle ansatte

Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta

Hele dagen

Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer

 

 

Posterutstilling

Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus

Alle ansatte

 

 

 

 

Onsdag 18.09.

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

Kl. 14.00 - 15.00

Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus

 

Forbedringspoliklinikk

Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider

Send timebestilling på epost til  kristine.delemos@vestreviken.no  

Hele dagen

Sted: Digitalt

QUIZ

Aktuelt for alle ansatte

Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta

Hele dagen

Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer

 

 

Posterutstilling

Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus

Alle ansatte

 

 

 

Torsdag 19.09.

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

Kl. 14.00 - 15.00

Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus

 

Forbedringspoliklinikk

Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider

Send timebestilling på epost til  kristine.delemos@vestreviken.no  

Hele dagen

Sted: Digitalt

QUIZ

Aktuelt for alle ansatte

Skann QR kode på plakat i seksjonen din for å delta.

Hele dagen

Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer

 

 

Posterutstilling

Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus

Alle ansatte

 

 

 

Fredag 20.09.

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

Kl. 14.00 - 15.00

Sted: Kontor 218, Administrasjon Drammen Sykehus

 

Forbedringspoliklinikk

Aktuelt for alle ansatte med pågående forbedringsarbeider

Send timebestilling på epost til  kristine.delemos@vestreviken.no  

Kl. 12.00

Sted: Digitalt

QUIZ – Vinner annonseres!

Aktuelt for alle ansatte

Vinner annonseres på infoskjermer og per epost

Hele dagen

Sted: Vestibylen og informasjonsskjermer

 

 

Posterutstilling

Forbedringsarbeider ved Drammen Sykehus

Alle ansatte

 

Se program din stedlige klinikk, se også program HSØ.

Se program din stedlige klinikk, se også program HSØ.

Se program din stedlige klinikk, se også program HSØ.

Mandag 16.9

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

11.15-12.00

Kongsberg DPS

 

Foredrag:

Erfaringer fra arbeidet med digital hjemmeoppfølging (DHO) i PHR v/Hedda Hellkås, klinikkstab PHR

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved KDPS

14.30-15.15

Drammen DPS

 

Foredrag:

Hva er selvforstyrrelser? Om viktigheten av å identifisere risiko for utvikling av alvorlig psykisk lidelse v/ Lise Baklund, FoU PHR

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikken Konnerud, DDPS

 

Tirsdag 17.9

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

12.00-12.45

Drammen DPS

Foredrag:

De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR.

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikken sentrum 1 og 2, DDPS

14.00-15.00

Blakstad sykehus

Foredrag:

De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR.

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved Blakstad

 

Onsdag 18.9

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

08.30-09.30

Drammen DPS

 

Foredrag:

Hvordan bedre systematikk og kvalitet i pårørendesamarbeidet i tråd med de nasjonale retningslinjene, og hvilken effekt kan pasienter og pårørende få av dette? v/ Irene Norheim, FoU PHR

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikken sentrum 3, DDPS

09.00-09.45

Kongsberg DPS

 

Foredrag:

De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR.

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved KDPS

13.30-14.30

Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA)

Foredrag:

Erfaringer fra arbeidet med digital hjemmeoppfølging (DHO) i PHR v/Hedda Hellkås, klinikkstab PHR

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved BUPA Spesialpoliklinikken

14.00-15.00

Blakstad sykehus

 

Foredrag:

Veiviser i systematisk pårørendesamarbeid v/ Mia Iversen og Hilde N. Nymoen, FoU PHR 

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved Blakstad

 

 

Torsdag 19.9

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

09.00-10.00

Asker DPS

Foredrag:

De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR.

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved døgnseksjon/FACT ADPS

14.00-14.45

Drammen DPS

Foredrag:

Hva er selvforstyrrelser? Om viktigheten av å identifisere risiko for utvikling av alvorlig psykisk lidelse v/ Lise Baklund, FoU PHR

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved døgnenheten Konnerud, DDPS

14.00-15.00

Blakstad sykehus

Foredrag:

De vanskelige overgangene – hva sier forskningen og hvordan kan de nye nasjonale faglige retningslinjene for selvmordsforebygging hjelpe oss? v/ Wenche Ryberg og Monica Strand, FoU PHR.

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved Blakstad

Hele dagen -

Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA)

Oppstart av læringsnettverk i kontinuerlig forbedring kull 5 - MasterClass

Eget opplegg for BUPA

 

 

 

Fredag 20.9

Klokkeslett og sted

Tema og målgruppe

Praktisk informasjon

08.30-09.30

Bærum DPS

Foredrag:

Veiviser i systematisk pårørendesamarbeid v/ Mia Iversen og Hilde N. Nymoen, FoU PHR 

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikk 4, BDPS

08.30-09.30

Bærum DPS

Foredrag:

Hva er selvforstyrrelser? Om viktigheten av å identifisere risiko for utvikling av alvorlig psykisk lidelse v/ Lise Baklund, FoU PHR

Fysisk oppmøte, for medarbeidere ved poliklinikk 1, BDPS

09.00-13.00

Bærum DPS

Pasientsikkerhetsvisitter med administrerende direktør, etterfulgt av faglig opplegg «Pasientsikkerhet - viktig for deg – viktig for oss»

 

Eget opplegg på Bærum DPS, Dr. Høstsvei

 

 

 

 

Mandag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

 Refleksjons spørsmål deles på Informasjonsskjermer hele uken- nytt spørsmål hver dag

Pasientsikkerhet – hva betyr det for min seksjon

Målgruppe: Alle ansatte

 

 Quiz med spørsmål relatert til Pasientsikkerhet- ved Forms hele uken

 Pasientsikkerhet

Målgruppe: Alle ansatte

 

 

 

Tirsdag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

1200-1400- Auditoriet

Kontinuerlig forbedring- ved team kont.forbedring i VV

Målgruppe: Fagutviklere og ressurspersoner ved KS

 

 

 1400-1445-Auditoriet

 

 

 Råbra- presentasjon av 2 gode erfaringsområder- deretter hvordan komme i gang?

Målgruppe- alle ansatte

 

 

 

Onsdag – KS sin markeringsdag og da AD kommer kl. 1200

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

1200-1300 – Auditoriet

Pasientsikkerhetsvisitt (PSV)- SDI og Intensiv

 

1300-1400-Auditoriet

PSV- Akuttmottak

 

1400-1415-Glassgangen 3 etg.

Koordineringsmøte

 

1430-1530- Auditoriet/vaktrom

PSV Eiendomsdrift

 

1540-1650- Auditoriet

Dialogmøte mellom AD og Fagutviklerne

 

Program slutt.

 

 

 

Kl.10:00-14:00

Kafeteriaen

Brukerutvalget har stand i kafeteriaen- målgruppe pasienter og pårørende

 

 10:00-14:00

Kafeteriaen

Klinisk etikk komite har stand – målgruppe ansatte, pasienter og pårørende

 

 

 

 

 

Torsdag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

Hele dagen- Ute på seksjoner ved KS

 

 

 

  • KOLS forsterket oppfølgning
  • Oppgavedeling ved Sengepost A
  • Logistikkarbeider på Operasjon
  • Ortogeriatri etablering ved KS

 Korte presentasjon ved de mest relevante seksjoner relatert til tema

10:00-14:00

Kafeteriaen 

Klinisk etikk komite har stand -målgruppe pasienter og pårørende

 

 

 

Fredag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

Hele dagen- Ute på flere seksjoner ved KS

KOLS forsterket oppfølgning

Oppgavedeling ved Sengepost A

Logistikkarbeider på Operasjon

Ortogeriatri etablering ved KS

 Korte presentasjon ved de mest relevante seksjoner relatert til tema

 

Grunnleggende kurs i hjerte-lungeredning (HLR) med hjertestarter

 

I Pasientsikkerhetsuka får ansatte i G32 mulighet til å få opplæring i Hjerte-lungeredning med bruk av hjertestarter. Påmelding i Læringsportalen – «Førstemann til mølla»!

 

Lenke: Grunnleggende kurs i hjerte-lungeredning (HLR) med hjertestarter

 

Instruktør: Patrick Wiberg, jobber 50% + 50% som paramedic og med kompetanse/ opplæring i Prehospital Klinikk

Målgruppe: ansatte i administrasjonen i Grønland 32.

 

Forberedelse: en fordel å ha vært gjennom elærings-kurset:  GHLR – Norsk grunnkurs i hjerte- lungeredning med bruk av hjertestarter for lekfolk 

 

Onsdag 18. september

  • Klokken 08.00- 10.00, sted Møterom Kolsås 1 og 2, 6 plasser (evt. 6 plasser på venteliste)
  • Klokken 10.30- 12.30, sted Møterom Kolsås 1 og 2, 6 plasser (evt. 6 plasser på venteliste)
  • Klokken 13.00- 15.00, sted Møterom Kolsås 1 og 2, 6 plasser (evt. 6 plasser på venteliste)

 

Fredag 20.september

  • Klokken 08.00- 10.00, sted Møterom Hallingskarvet, 12 plasser
  • Klokken 10.30- 12.30, sted Møterom Hallingskarvet, 12 plasser
  • Klokken 13.00- 15.00, sted Møterom Hallingskarvet, 12 plasser

 

Etter endt kurs bør deltagerne være i stand til å:

  • Vurdere normal pust og legge personen i stabilt sideleie
  • Kunne forstå at noen er livløs og varse 1-1-3
  • Utføre HLR alene
  • Utføre HLR og bruke hjertestarter sammen med en medhjelper
  • Kunne ivareta pasient og medhjelpers sikkerhet ved bruk av en hjertestarter

 

 

Spørsmål: ta kontakt med Solveig R. Tørstad solveig.torstad@vestreviken.no eller Hanne.Haugann.Juritzen@vestreviken.no

Mandag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

 8:30 – 9:30 

Sted: Møterom I3 

 

 

Pasientsikkerhetsvisitt 3. etasje sengetun. Lisbeth Sommervoll, administrerende direktør og hennes team møter ansatte til samtale om pasientsikkerhet.

Målgruppe: Tverrfaglig gruppe av ansatte i 3. etasje.

Samtale

Påmelding via nærmeste leder. 

 

 9:45 – 11:00 

Sted: Møterom I3 

 

Fagsamtale. Lisbeth Sommervoll, administrerende direktør og hennes team møter fagsykepleiere til samtale om pasientsikkerhet. 

Målgruppe: Fagsykepleiere på sengetun.

Samtale

Tema: Generalisering vs spesialisering, standardisering (prosedyrer), teamledelse 

 10:00 – 14.00 ca 

Sted: Glassgangen 

 

Stand med presentasjon av SIM-arbeid. SIM-koordinator med team viser fram simuleringsarbeidet på RS. Film og demonstrasjon. 

 

 12:00 – 13:00 

Sted: Møterom I3 

 

Pasientsikkerhetsvisitt 4. etasje sengetun. Anders Debes, fagdirektør medisin og helsefag og hans team møter ansatte til samtale om pasientsikkerhet.  

Målgruppe: Tverrfaglig gruppe av ansatte i 4. etasje.

Samtale

Påmelding via nærmeste leder. 

 14:00 – 14:30 

Sted: Møterom ledelsen 

 

Kapasitetsmøte. Anders Debes, fagdirektør medisin og helsefag og hans team deltar.

Målgruppe: Avdelingssykepleiere  

 

14:30 – 15.00

Sted: 3. etasje  

SIM-øvelse 3. etasje 

Målgruppe: Tverrfaglig gruppe ansatte 3. etg 

 

10:00 – 15:00 

Sted: Poliklinikk med mer 

"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. 

 

00.01  – 24:00 

Sted: Glassgangen 

Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider 

 

 

Tirsdag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

 8:00 – 15:00 

Sted: rundt om på huset RS 

Metavision/DIPS Arena brukerstøtte ved Sonja Simonsen. 

Målgruppe: Ansatte RS 

Deltar på møter etter invitasjon eller gir veiledning 1-1.

 8:00 – 15:00 

Sted: rundt om på huset RS (5-10 minutter) 

 

Drop in kort presentasjon av to, tre forbedringsprosjekter  

Målgruppe: Ansatte RS 

 Deltar på møter etter invitasjon eller ad hoc.

Prosjekter: Resultater antibiotika «Start smart» (Antibiotikateam) og «Oppgavedeling» samt «24/7» (3. etg)  

 

Ta kontakt med Caroline Hvitmyhr eller Kristin Berge for avtale om dere ønsker de skal komme spesifikk tid. Går ellers rundt. 

10:00 – 15:00 

Sted: Poliklinikk med mer 

"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende

 

00.01  – 24:00 

Sted: Glassgangen 

Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider 

 

 

Onsdag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

10:00 – 15:00 

Sted: Poliklinikk med mer 

"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. 

 

00.01  – 24:00 

Sted: Glassgangen 

Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider 

 

 

Torsdag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

 8:15 – 09:00 

Sted: Møterom legevakt eller JOIN

Om pasientsikkerhet. Er pasientene trygge på Ringerike sykehus?

Ved pasientombud Buskerud, Anne-Lise Arnesen 

Målgruppe: Alle leger på RS samt andre ansatte 

Bare møt opp, ingen påmelding.

 

For HSS og andre som vil følge foredraget via nett: JOIN join.nhn.no nr 91340080 

 9:00 – 11.30 og 13.00 – 14.00 

 Sted: Møterom I4 

Workshop Kontinuerlig forbedring/ Forbedringspoliklinikk.

Målgruppe: Ansatte som er opptatt av kontinuerlig forbedring 

Mulighet for å få 1-1 veiledning på forbedringsarbeid eller hjelp til å tenke forbedring på egen enhet.

Timebestilling via hilde.eriksen.braten@vestreviken.no

 12.00 - 13.00  

Sted: Møterom Kvinne/Barn 

 

Kræsjkurs i målinger og bruk av verktøyet Life QI.  

Målgruppe: Forbedringsagenter, veiledere og andre som skal gjennomføre forbedringsarbeid/-prosjekter 

Ved Rune Tufte og Trude Irene Gusgaard fra team Kontinuerlig forbedring i VV.

Påmelding via Outlook eller bare møt opp 

 9:00 – 15:00 ca  

Sted: etter avtale, HSS

Metavision/DIPS Arena brukerstøtte på HSS. Undervisning og veiledning. 

Målgruppe: Ansatte HSS 

 Kontaktperson Marit Øen Li

10:00 – 15:00 

Sted: Poliklinikk med mer 

"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. 

 

00.01  – 24:00 

Sted: Glassgangen 

Posterutstilling. Lokale ansatte presenterer sine forbedringsarbeider 

 

 

Fredag 

Klokkeslett og sted 

Tema og målgruppe 

Praktisk informasjon 

 9:00 – 15:00 ca  

Sted: etter avtale, HSS

Metavision/DIPS Arena brukerstøtte på HSS. Undervisning og veiledning. 

Målgruppe: Ansatte HSS 

 Kontaktperson Marit Øen Li

10:00 – 15:00 

Sted: Poliklinikk med mer 

"Hva er viktig for deg”. Sykehusvertene spør pasienter og pårørende. 

 

 

Tekst

Quizen finner du ved å skanne QR-koden eller via denne lenken: 

PASIENTSIKKERHETSPRØVEN (office.com)

Pasientsikkerhetsuka er en arena for å dele erfaringer og kunnskap som andre kan ha nytte av.

Du inviteres til å presentere poster i Vestre Viken sin Pasientsikkerhetsuke 2024. Presentasjonen er digital, og enkelte klinikker inviterer også til fysisk posterutstilling. Noen bidragsytere kan bli forespurt om å dele kunnskap som faglig fremlegg.

Hvis du har et arbeid du vil formidle til kolleger, send informasjon om din deltagelse til din lokale representant i arbeidsgruppa Pasientsikkerhetsuka 2024, senest 1. august

Informasjonen må inneholde:

  • Personalia – navn, stilling, arbeidssted (seksjon, klinikk)
  • Tittel på arbeidet
  • Kort tekst/ «teaser» som kan legges på nettside for å presentere poster. Beskriver kort hva arbeidet handler og inkluder resultater.
  • Om ønskelig kan abstraktmal benyttes – se nederst denne siden

 

Frist for innsending av ferdig poster er 15 august 2024.

Poster skal være i stående format.

 

Vestre Viken har sendt inn faglige bidrag til åpningsprogrammet i HSØ.


 

Klinikk Representant Mail
BS Kristin Jannicke Pedersen Kristin.jannicke.pedersen@vestreviken.no
DS Kristine Beate T. Delemos Kristine.DeLemos@vestreviken.no
KS Knut Runar Knutsen Bsknur@vestreviken.no
KIS Eva Syvertsem Eva.syvertsen@vestreviken.no
KMD Siri J. Hafkjold Siri.hafskjold@vestreviken.no
PHR Kirsten Sæbøe Nystuen Kirsten.saeboe.nystuen@vestreviken.no
PHT Frode Møller Olufsen Froolu@vestreviken.no
RS Hilde Eriksen Bråten Hilde.eriksen.bråten@vestreviken.no

​​

Innhold i mail: Beskriv ditt arbeide med bakgrunn for arbeidet, oppstart, metodikk, resultater m.m. Benytt gjerne vedlagt abstrakt mal  

 

Sist oppdatert 16.09.2024